Momenteel is Wouter bezig om op basis van ideeën opgedaan met de ballasttrailer een teletrailer uit te tekenen. De trailer wordt uitgerust met servo gestuurde aslijnen welke door een elektronisch signaal op basis van de stand van de trekkerschotel ten opzichte van de trailer worden aangestuurd.
De techniek voor het genereren van het juiste signaal voor uitslag en middenstand is door Marc ontwikkeld en is mechanisch opgelost waardoor een natuurlijke stuurbeweging gemaakt wordt en geen dure prints nodig zijn.
Door toenemende elektronische varianten voor het aansturen van assen (zoals DTAS en …..) is dit systeem aangeduid als het Zado-systeem (zonder al die onzin).
De trailer is een aanvulling op het wagenpark van Richard en bedoeld om straks o.a. mastdelen van de LR 1750 te kunnen vervoeren.
Technische details:
Lengte ingeschoven: 930 mm Lengte uitgeschoven: 1475 mm Breedte: 175 mm Massa: nog niet bekend kg Laadvermogen: +/-15 kg
Onder constructie
Broshuis SL2 5-assige semi
Tussen de bedrijven door is Richard bezig om tekeningen te maken van een 5 -assige semi. De trailer wordt net als de 3-assige teletrailer uitgerust met servo gestuurde aslijnen.
De trailer is bedoeld om straks de zwaardere onderdelen van de LR 1750 te kunnen vervoeren tijdens een tentoonstelling. Voor sommige onderdelen moet het mogelijk zijn de trailer uit te kunnen schuiven
Technische details:
Lengte ingeschoven: 893 mm Lengte uitgeschoven: 1384 mm Breedte: 174 mm Massa: +/- 5 kg Laadvermogen: 25 kg